Wednesday 14 September 2011

Dia Amanah Allah


 
Saya hanya nak post tentang ini,mudah-mudahan menjadi pengajaran buat semua pasangan suami isteri :

Dari Pangako Sayo (Facebook) : (ayat sudah diedit supaya semua yg membaca boleh faham sebab Pangako Sayo ni tulis short-form banyak sgt..hehe)

”I ada experience,but my fren la..dia gaduh dengan suami then dia marah-marah,bising-bising pastu suami dia keluar naik motor (biasala lelaki kan tak suka bising-bising nih) dia kuar untuk cari ketenangan. sebab tak nak gaduh lagi besar.Selang beberapa jam,ada call masuk dari nombor husband dia but perempuan kan keras hati nak merajuk lagi.So dia tak angkat la.Banyak kali juga ada call dari husband dia tu.Then masuk satu SMS :

”Tolong angkat call,tuan punya handset ni accident dan dah meninggal dunia”.

Dia punya lah terkejut dan call i.Untuk kepastian then kita call balik nombor husband dia dan memang betul orang yang jawab tu kata dah meninggal.Dia menangis sampai pengsan2,bangun je pengsan,bangun je pengsan sampai sekarang rasa ralat menyesal tak abih2..Ermm...kesimpulannya hargailah si dia sementara dia masih bernyawa ”

Touching sangat cerita ni (bagi saya la,bagi orang lain saya tak tahu)...Masa baca ni hati saya tersentap sekaligus membayangkan apa akan jadi pada saya jika perkara diatas berlaku dalam hidup saya.Nauzubillah,mintak dijauhkan...saya belum bersedia nak menerima kehilangan suami tercinta.Saya tahu dia (suami) amanah dari Allah dan saya sangat berharap Allah masih memberi peluang pada saya untuk menjaga amanah ini sebaiknya.Amin.

Safia : Buat suami tercinta,Mohd Khalid Bin Ishak,maafkan segala salah silap syg...semoga kita akan bersama sehingga alam syurga..amin..

1 comment:

  1. mintak d jauhkan...msh belum bersedia lg...huhuhuhhuuu

    ReplyDelete

Dah baca,sila lah komen... :)